ben je te jong als je 16 bent en heks?? Misschien een stomme vraag, maar toch hoor je dat wel eens. Dan vinden ze je te jong om je met die dingen bezig te houden.
| Author | Comment | ||
|---|---|---|---|
Invisible16 |
te jong? |
Lead | |
|
ben je te jong als je 16 bent en heks?? Misschien een stomme vraag, maar toch hoor je dat wel eens. Dan vinden ze je te jong om je met die dingen bezig te houden.
|
|||
Invisible16 |
Re: te jong? | ||
|
je kan me ook een antwoord mailen naar m'n adres invisible_ntv@hotmail.com
|
|||
WitchWood |
|
in mijn mening ben je met 16 niet te jong on over de hedendaagse hekserij te leren
maar daar in tegen is er een ongeschreven regel dat je niet bij iemand in de leer kunt komen voor je 18 bent dit klinkt mischien een betje als een genaraliseerende regel maar er zijn bepaalde dingen die je zoizo door de nederlandse wetgeving niet mag doen voor je 18e persoonlijk ben ik een groot voorstander van die regel van 18 jaar maar je kunt natuurlijk op je 16 al veel boekken gaan lezen over het onderwerp wicca en hekserij dan kom je de reden van die regel ook vanzelf tegen suc6 met je zoektocht B*B |
|||
Invisible16 |
|
bedankt voor je antwoord. Weet je misschien zelf de reden van die regel? en zou je me die willen vertellen?
|
|||
WitchWood |
|
er zijn een aantal redenen voor die regel van 18
de eerste heeft te maken met de geestelijke ontwikeling van diegene die de oplijding wil doen ik weet dat er veelen zijn die zullen roepen van "das onzin" maar je kijk op de wereld verandert met de jaaren die je op je teller hebt staan de tweede reden is dat je voor je 18 genoeg tijd hebt om meerdere stromingen en religies te beproefen binnen de wicca houden we niet van zieltjes winnerij en bij velen staat geheimhouding nog in een hoog vaandel dan is er niets erger dan een jong iemand die een paar keer om de hoek komt kijken en dan zecht "dit is niets voor mij" en vervolgens het bestaan van de coven of de crone aan de grote klok gaat hangen de derde reden is dat binnen zomige wicca covens bij de 2e & 3e graad word gewerkt met sexmagie ook wel bekend als de grote rite en das iets waar je voor je 18 eigelijks niet mee in aanraking mag komen op wat voor manier dan ook maar als je daar meer de redenen voor wilt weten zul je in de boeken moeten buiken want daar ga ik mij niet over uitwijden want in mijn beoevening van de wicca komt sexmagie niet voor dus kan ik dat beter aan de mensen overlaten die daar wel mee werken |
|||
pallateline |
|
ok dan, die regel is er en dan hebben wij 16 jarigen dus pech totdat we achtien zijn. er zijn zoveel mensen die zeggen dat we dan maar boeken moeten gaan lezen, maar kna iemand ons dan ook misschien een paar titels geven van echt fatsoendelijke boeken? ik zoek me het apenlazerus op internet maar ik vind nooit wat fatsoendelijks. en als je dan wat vind moet je het al gaan bestallen via internet en die dingen en daar heb ik het niet zo op. mijn simpele vraag luid dus: heeft iemand de titel van een echt nuttig (leer)boek? dat zou heel mooi zijn...
|
|||
WitchWood |
|
Hmmmm.....
het lijkt me een mooi id om daar een aparte treehead voor te maken ik denk dat ik de treehead van spiritueel maar ga omdopen tot boeken dan kan ieder daar neerzetten welke boekken goed zijn bevallen en welken niet |
|||
ViaNocturna3 |
|
Hoe kan je nou te jong zijn?
In het christendom wordt je toch als baby gedoopt? In Islam ook (nouja, niet gedoopt, maar je weet wat ik bedoel) Dit idee van een bepaalde leeftijd vindt ik zelf enorm schandalig. Als een mens haar pad wil vinden zal dat persoon het ook doen, hoe dan ook. Geloof me, als dit over wicca gaat, dan kun je makkelijk je gang gaan want er is niets engs of zo mee. Traditioneel mischien verstandig om eerst iemand over te praten. Maar ik zal zeggen, ga je gang |
|||